Z  nami  zaczynasz  edukację..

Niepubliczne Przedszkole KAMON 

w Przemyślu 

logo

INFORMACJE DLA RODZICÓW

Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu

 

Dowiedz się o korzyściach wynikających

z pomocy dziecku w dostosowaniu się

do nowych obiektów.

 

Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu - zabawa, która pomoże dziecku przystosować się do nowego miejsca

 

Zajęcia adaptacyjne to dobry pomysł,

aby pomóc dziecku bezpiecznie

i komfortowo przystosować się do szkoły

i nauczycieli.

 

Jak to działa?           

Po pierwsze, zajęcia adaptacyjne mogą trwać od kilku godzin do kilku dni

(w zależności od ośrodka).

Konkretnie jedno przedszkole oferuje jedną godzinę dziennie przez tydzień,

a inne trzy-cztery godziny co kilka dni.

W każdym przedszkolu obowiązują inne zasady. Maluchy (i ich rodzice) poznają m.in.

           - układ i wygląd pomieszczeń.                - osoby pracujące w przedszkolu.

 

Niektóre zajęcia umożliwiają rodzicom wspólny udział, inne wymagają od dzieci samodzielnego uczestnictwa.

To również zależy od przedszkola.

Małe dzieci powinny wiedzieć, że mają również możliwość uczestniczenia

w zajęciach przedszkolnych,

które polegają na śpiewie, tańcu

i zabawie.

Aby pomóc dzieciom w dostosowaniu się, dobrze jest przynieść do domu

nie które zwyczaje z przedszkola,

takie jak piosenki i gry. W ten sposób małe dzieci mogą rozwijać pozytywne relacje z przedszkolem i doskonalić swoje zdolności adaptacyjne.

 

 

 

"Pożegnanie" w przedszkolu z dzieckiem

- jak to zrobić z pożytkiem dla siebie

i dziecka?

 

1. Krótka mowa pożegnalna.

Dzieci bardzo nie chętnie się rozstają ("żegnają") z bliskimi, jeśli to się przeciąga

Długie rozmowy na progu, przedłużające się uściski, pożegnania i powrót dziecka do domu stwarzają trudne sytuacje

dla wszystkich zainteresowanych - rodziców, dzieci i nauczycieli.

 

2. Rutyna.

Dobrze jest ustalić z dzieckiem sposób pożegnania i przestrzegać tych zasad.

Na przykład, kiedy dziecko się przebiera, "pocałuj, przytul, przybij piątkę i idziesz", lub cokolwiek, co ty i dziecko lubicie razem (patrz poniżej). Rozmowa o rutynie może być trudna pierwszego dnia,

ale po jakimś czasie dziecko się przyzwyczai i separacja stanie się łatwiejsza.

 

3. Pozytywne komunikaty.

Nie bójcie się! "to tak naprawdę przypomnienie dziecku, że nie ma się czego bać. Strach, smutek

czy współczucie w naszym głosie podświadomie utwierdza dziecko

w przekonaniu, że jest krzywdzone. Spokojnie :) nic złego nie może się stać! Niech dziecko poczuje to od rodzica".

To będzie "zabawa"! Bawcie się dobrze.

 

4. Mówienie prawdy.

Mówienie dziecku, "mama idzie

na szybką przejażdżkę samochodem, zaraz wracam" jest oszustwem i dziecko szybko zorientuje się, że temu rodzicowi nie można ufać.

Brak zaufania do rodziców prowadzi

do braku zaufania do nowej kobiety (wychowawczyni), co wydłuża proces przystosowania się dziecka

do przedszkola.

Ucieczka przed dzieckiem, gdy dzieci

są rozproszone w zabawie, działa

w ten sam sposób i nie przynosi pozytywnych skutków.

 

5. Cierpliwość i wrażliwość.

Okres dostosowawczy może być burzliwy i długi. W dużej mierze zależy to

od rodziców i nauczycieli, ale na wrażliwość dziecka nie ma się wpływu.

Warto więc być cierpliwym, pozytywnym

i wspierającym dziecko. Krzyk lub negatywne komunikaty typu "jeśli nie przestaniesz płakać, zabiorę twojego misia do domu" tylko pogorszą sytuację.

Skuteczne jest również przygotowanie ulubionej zabawki dziecka przed wyjazdem i wybranie jej razem z nim.

 

6. Wejście do pomieszczenia.

Bardzo ważne jest, aby dziecko wchodziło do pokoju samodzielnie,

a nie w objęciach rodzica.

Moment, w którym dziecko zostaje "wyrwane" z objęć matki jest

nie komfortowy dla wszystkich zaangażowanych - dziecka, rodzica

i nauczyciela.

Dziecko dochodzi do tego, że postrzega nauczyciela jako kogoś,

kto zmusza go do odejścia od matki.

My, jako nauczyciele, czujemy się znacznie lepiej, biorąc dziecko za rękę

od progu i obejmując je, a nie odbierając dziecko rodzicowi.

Dzięki temu dziecko nabiera pewności siebie.

 

7. Bezwzględne zaufanie.

Pierwsze dni w przedszkolu to trudny czas nie tylko dla dziecka, ale i dla rodziców. Wiemy o tym aż za dobrze.

Dla tego obiecujemy, że Twoje dziecko szybko pokona swoje lęki i z radością pójdzie do przedszkola :)

Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu.

 

Dowiedz się o korzyściach wynikających z pomocy dziecku w dostosowaniu się do nowych obiektów. Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu - zabawa, która pomoże dziecku przystosować się

do nowego miejsca. Zajęcia adaptacyjne to dobry pomysł, aby pomóc dziecku bezpiecznie

i komfortowo przystosować się do szkoły i nauczycieli.

 

Jak to działa?           

Po pierwsze, zajęcia adaptacyjne mogą trwać od kilku godzin do kilku dni

(w zależności od ośrodka).

Konkretnie jedno przedszkole oferuje jedną godzinę dziennie przez tydzień,

a inne trzy-cztery godziny co kilka dni.

W każdym przedszkolu obowiązują inne zasady.   

Maluchy (i ich rodzice) poznają m.in.         - Układ i wygląd pomieszczeń                                                                                                                        - Osoby pracujące w przedszkolu.

 

Nie które zajęcia umożliwiają rodzicom wspólny udział, inne wymagają od dzieci samodzielnego uczestnictwa. To również zależy od przedszkola.

Małe dzieci powinny wiedzieć, że mają również możliwość uczestniczenia w zajęciach przedszkolnych, które polegają na śpiewie, tańcu i zabawie.

Aby pomóc dzieciom w dostosowaniu się, dobrze jest przynieść do domu nie które zwyczaje

z przedszkola, takie jak piosenki i gry. W ten sposób małe dzieci mogą rozwijać pozytywne relacje  z przedszkolem i doskonalić swoje zdolności adaptacyjne.

 

 

Pierwszy dzień w przedszkolu.

 

Bardzo pomocne byłoby przyniesienie do przedszkola w pierwszym dniu szkoły

następujących rzeczy:

 

- Kapcie (zasuwane lub na rzepy).

- Mała poduszka w poszewce i mały kocyk w woreczku podpisanym imieniem i pierwszą literą        nazwiska dziecka.

- Zmienne ubrania np. spodnie, skarpety, spodnie/bielizna, t-shirt, koszulka z długim rękawem

  (do umieszczenia w worku w szatni). 

 

Pożegnanie z dzieckiem - jak to zrobić z pożytkiem dla siebie i dziecka?

 

1. Krótka mowa pożegnalna.

Dzieci bardzo nie chętnie się żegnają, jeśli się to przeciąga.

Długie rozmowy na progu, przedłużające się uściski, pożegnania i powrót dziecka do domu stwarzają trudne sytuacje dla wszystkich zainteresowanych - rodziców, dzieci i nauczycieli.

 

2. Rutyna.

Dobrze jest ustalić z dzieckiem sposób pożegnania i przestrzegać tych zasad.

Na przykład, kiedy dziecko się przebiera, "pocałuj, przytul, przybij piątkę i idziesz",

lub cokolwiek,

co ty i dziecko lubicie razem (patrz poniżej). Rozmowa o rutynie może być trudna pierwszego dnia, ale po jakimś czasie dziecko się przyzwyczai i separacja stanie się łatwiejsza.

 

3. Pozytywne komunikaty.

Nie bójcie się! "to tak naprawdę przypomnienie dziecku, że nie ma się czego bać.

Strach, smutek czy współczucie w naszym głosie podświadomie utwierdza dziecko

w przekonaniu, że jest krzywdzone. Spokojnie :) nic złego nie może się stać!

Niech dziecko poczuje to od rodzica". To będzie "zabawa"! Bawcie się dobrze.

 

4. Mówienie prawdy.

Mówienie dziecku, "mama idzie na szybką przejażdżkę samochodem, zaraz wracam"

jest oszustwem i dziecko szybko zorientuje się, że temu rodzicowi nie można ufać.

Brak zaufania do rodziców prowadzi do braku zaufania do nowej kobiety (wychowawczyni),

co wydłuża proces przystosowania się dziecka do przedszkola.

Ucieczka przed dzieckiem, gdy dzieci są rozproszone w zabawie, działa w ten sam sposób

i nie przynosi pozytywnych skutków.

 

5. Cierpliwość i wrażliwość.

Okres dostosowawczy może być burzliwy i długi. W dużej mierze zależy to od rodziców

i nauczycieli, ale na wrażliwość dziecka nie ma się wpływu.

Warto więc być cierpliwym, pozytywnym i wspierającym dziecko.

Krzyk lub negatywne komunikaty typu "jeśli nie przestaniesz płakać, zabiorę twojego misia

do domu" tylko pogorszą sytuację.

Skuteczne jest również przygotowanie ulubionej zabawki dziecka przed wyjazdem

i wybranie jej razem z nim.

 

6. Wejście do pomieszczenia.

Bardzo ważne jest, aby dziecko wchodziło do pokoju samodzielnie, a nie w objęciach rodzica. Moment, w którym dziecko zostaje "wyrwane" z objęć matki jest nie komfortowy dla wszystkich zaangażowanych - dziecka, rodzica i nauczyciela. Dziecko dochodzi do tego, że postrzega nauczyciela jako kogoś, kto zmusza go do odejścia od matki.

My, jako nauczyciele, czujemy się znacznie lepiej, biorąc dziecko za rękę od progu i obejmując je, a nie odbierając dziecko rodzicowi. Dzięki temu dziecko nabiera pewności siebie.

 

7. Bezwzględne zaufanie.

Pierwsze dni w przedszkolu to trudny czas nie tylko dla dziecka, ale i dla rodziców.

Wiemy o tym aż za dobrze. Dla tego obiecujemy, że Twoje dziecko szybko pokona swoje lęki

i z radością pójdzie do przedszkola :)

Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu.

 

Dowiedz się o korzyściach wynikających z pomocy dziecku

w dostosowaniu się do nowych obiektów.

Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu - zabawa, która pomoże dziecku przystosować się do nowego miejsca.

Zajęcia adaptacyjne to dobry pomysł, aby pomóc dziecku bezpiecznie i komfortowo przystosować się do szkoły

i nauczycieli.

 

Jak to działa?           

Po pierwsze, zajęcia adaptacyjne mogą trwać od kilku godzin

do kilku dni (w zależności od ośrodka).

Konkretnie jedno przedszkole oferuje jedną godzinę dziennie

przez tydzień, a inne trzy-cztery godziny co kilka dni.

W każdym przedszkolu obowiązują inne zasady.   

Maluchy (i ich rodzice) poznają m.in. 

- Układ i wygląd pomieszczeń                                                                    - Osoby pracujące w przedszkolu.

Nie które zajęcia umożliwiają rodzicom wspólny udział,

inne wymagają od dzieci samodzielnego uczestnictwa.

To również zależy od przedszkola. Małe dzieci powinny wiedzieć,

że mają również możliwość uczestniczenia w zajęciach przedszkolnych, które polegają na śpiewie, tańcu i zabawie.

Aby pomóc dzieciom w dostosowaniu się, dobrze jest przynieść

do domu nie które zwyczaje z przedszkola, takie jak piosenki i gry. W ten sposób małe dzieci mogą rozwijać pozytywne relacje 

z przedszkolem i doskonalić swoje zdolności adaptacyjne.

 

Pierwszy dzień w przedszkolu.

 

Bardzo pomocne byłoby przyniesienie do przedszkola w pierwszym dniu szkoły następujących rzeczy:

Kapcie (zasuwane lub na rzepy).

Mała poduszka w poszewce i mały kocyk w woreczku podpisanym imieniem i pierwszą literą nazwiska dziecka.

Zmienne ubrania np. spodnie, skarpety, spodnie/bielizna, t-shirt, koszulka z długim rękawem

(do umieszczenia w worku w szatni). 

 

Pożegnanie z dzieckiem - jak to zrobić z pożytkiem dla siebie

i dziecka?

 

1. Krótka mowa pożegnalna.

Dzieci bardzo nie chętnie się żegnają, jeśli się to przeciąga.

Długie rozmowy na progu, przedłużające się uściski, pożegnania

i powrót dziecka do domu stwarzają trudne sytuacje

dla wszystkich zainteresowanych - rodziców, dzieci i nauczycieli.

 

2. Rutyna.

Dobrze jest ustalić z dzieckiem sposób pożegnania i przestrzegać tych zasad.

Na przykład, kiedy dziecko się przebiera, "pocałuj, przytul,

przybij piątkę i idziesz", lub cokolwiek, co ty i dziecko lubicie razem (patrz poniżej). Rozmowa o rutynie może być trudna pierwszego dnia, ale po jakimś czasie dziecko się przyzwyczai

i separacja stanie się łatwiejsza.

 

3. Pozytywne komunikaty.

Nie bójcie się! "to tak naprawdę przypomnienie dziecku,

że nie ma się czego bać.

Strach, smutek czy współczucie w naszym głosie podświadomie utwierdza dziecko w przekonaniu, że jest krzywdzone.

Spokojnie :) nic złego nie może się stać!

Niech dziecko poczuje to od rodzica". To będzie "zabawa"!

Bawcie się dobrze.

 

4. Mówienie prawdy.

Mówienie dziecku, "mama idzie na szybką przejażdżkę samochodem, zaraz wracam" jest oszustwem i dziecko szybko zorientuje się, że temu rodzicowi nie można ufać.

Brak zaufania do rodziców prowadzi do braku zaufania do nowej kobiety (wychowawczyni), co wydłuża proces przystosowania się dziecka do przedszkola.

Ucieczka przed dzieckiem, gdy dzieci są rozproszone w zabawie, działa w ten sam sposób i nie przynosi pozytywnych skutków.

 

5. Cierpliwość i wrażliwość.

Okres dostosowawczy może być burzliwy i długi. W dużej mierze zależy to od rodziców i nauczycieli, ale na wrażliwość dziecka

nie ma się wpływu. Warto więc być cierpliwym, pozytywnym

i wspierającym dziecko. Krzyk lub negatywne komunikaty typu

"jeśli nie przestaniesz płakać, zabiorę twojego misia do domu"

tylko pogorszą sytuację.

Skuteczne jest również przygotowanie ulubionej zabawki dziecka przed wyjazdem i wybranie jej razem z nim.

 

6. Wejście do pomieszczenia.

Bardzo ważne jest, aby dziecko wchodziło do pokoju samodzielnie, a nie w objęciach rodzica. Moment, w którym dziecko zostaje "wyrwane" z objęć matki jest nie komfortowy dla wszystkich zaangażowanych - dziecka, rodzica i nauczyciela.

Dziecko dochodzi do tego, że postrzega nauczyciela jako kogoś,

kto zmusza go do odejścia od matki.

My, jako nauczyciele, czujemy się znacznie lepiej, biorąc dziecko

za rękę od progu i obejmując je, a nie odbierając dziecko rodzicowi. Dzięki temu dziecko nabiera pewności siebie.

 

7. Bezwzględne zaufanie.

Pierwsze dni w przedszkolu to trudny czas nie tylko dla dziecka,

ale i dla rodziców. Wiemy o tym aż za dobrze.

Dla tego obiecujemy, że Twoje dziecko szybko pokona swoje lęki

i z radością pójdzie do przedszkola :)

Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu 

 

Dowiedz się o korzyściach wynikających z pomocy dziecku w dostosowaniu się do nowych obiektów.

Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu - zabawa, która pomoże dziecku przystosować się do nowego miejsca

Zajęcia adaptacyjne to dobry pomysł, aby pomóc dziecku bezpiecznie i komfortowo przystosować się do szkoły

i nauczycieli.

 

Jak to działa?           

Po pierwsze, zajęcia adaptacyjne mogą trwać od kilku godzin do kilku dni (w zależności od ośrodka).

Konkretnie jedno przedszkole oferuje jedną godzinę dziennie przez tydzień, a inne trzy-cztery godziny co kilka dni. 

W każdym przedszkolu obowiązują inne zasady.   

Maluchy (i ich rodzice) poznają m.in.          - Układ i wygląd pomieszczeń                                                                                       

                                                                          - Osoby pracujące w przedszkolu.

Niektóre zajęcia umożliwiają rodzicom wspólny udział, inne wymagają od dzieci samodzielnego uczestnictwa.

To również zależy od przedszkola. Małe dzieci powinny wiedzieć, że mają również możliwość uczestniczenia w zajęciach przedszkolnych, które polegają na śpiewie, tańcu i zabawie. Aby pomóc dzieciom w dostosowaniu się, dobrze jest przynieść do domu nie które zwyczaje z przedszkola, takie jak piosenki i gry. W ten sposób małe dzieci mogą rozwijać pozytywne relacje  z przedszkolem i doskonalić swoje zdolności adaptacyjne.

 

 

 

Pierwszy dzień w przedszkolu.

 

Bardzo pomocne byłoby przyniesienie do przedszkola w pierwszym dniu szkoły następujących rzeczy:

Kapcie (zasuwane lub na rzepy).

Mała poduszka w poszewce i mały kocyk w woreczku podpisanym imieniem i pierwszą literą nazwiska dziecka.

Zmienne ubrania np. spodnie, skarpety, spodnie/bielizna, t-shirt, koszulka z długim rękawem

(do umieszczenia w worku w szatni). 

 

"Pożegnanie" w przedszkolu z dzieckiem - jak to zrobić z pożytkiem dla siebie i dziecka?

 

1. Krótka mowa pożegnalna.

Dzieci bardzo nie chętnie się rozstają ("żegnają") z bliskimi, jeśli to się przeciąga.

Długie rozmowy na progu, przedłużające się uściski, pożegnania i powrót dziecka do domu stwarzają trudne sytuacje

dla wszystkich zainteresowanych - rodziców, dzieci i nauczycieli.

 

2. Rutyna.

Dobrze jest ustalić z dzieckiem sposób pożegnania i przestrzegać tych zasad.

Na przykład, kiedy dziecko się przebiera, "pocałuj, przytul, przybij piątkę i idziesz", lub cokolwiek, co ty i dziecko lubicie razem (patrz poniżej). Rozmowa o rutynie może być trudna pierwszego dnia, ale po jakimś czasie dziecko się przyzwyczai

i separacja stanie się łatwiejsza.

 

3. Pozytywne komunikaty.

Nie bójcie się! "to tak naprawdę przypomnienie dziecku, że nie ma się czego bać.

Strach, smutek czy współczucie w naszym głosie podświadomie utwierdza dziecko w przekonaniu, że jest krzywdzone. Spokojnie :) nic złego nie może się stać! Niech dziecko poczuje to od rodzica". To będzie "zabawa"! Bawcie się dobrze.

 

4. Mówienie prawdy.

Mówienie dziecku, "mama idzie na szybką przejażdżkę samochodem, zaraz wracam" jest oszustwem i dziecko szybko zorientuje się, że temu rodzicowi nie można ufać.

Brak zaufania do rodziców prowadzi do braku zaufania do nowej kobiety (wychowawczyni), co wydłuża proces przystosowania się dziecka do przedszkola.

Ucieczka przed dzieckiem, gdy dzieci są rozproszone w zabawie, działa w ten sam sposób i nie przynosi pozytywnych skutków.

 

5. Cierpliwość i wrażliwość.

Okres dostosowawczy może być burzliwy i długi. W dużej mierze zależy to od rodziców i nauczycieli, ale na wrażliwość dziecka nie ma się wpływu. Warto więc być cierpliwym, pozytywnym i wspierającym dziecko. Krzyk lub negatywne komunikaty typu "jeśli nie przestaniesz płakać, zabiorę twojego misia do domu" tylko pogorszą sytuację.

Skuteczne jest również przygotowanie ulubionej zabawki dziecka przed wyjazdem i wybranie jej razem z nim.

 

6. Wejście do pomieszczenia.

Bardzo ważne jest, aby dziecko wchodziło do pokoju samodzielnie, a nie w objęciach rodzica. Moment, w którym dziecko zostaje "wyrwane" z objęć matki jest nie komfortowy dla wszystkich zaangażowanych - dziecka, rodzica i nauczyciela. Dziecko dochodzi do tego, że postrzega nauczyciela jako kogoś, kto zmusza go do odejścia od matki.

My, jako nauczyciele, czujemy się znacznie lepiej, biorąc dziecko za rękę od progu i obejmując je,

a nie odbierając dziecko rodzicowi. Dzięki temu dziecko nabiera pewności siebie.

 

7. Bezwzględne zaufanie.

Pierwsze dni w przedszkolu to trudny czas nie tylko dla dziecka, ale i dla rodziców. Wiemy o tym, aż za dobrze.

Dla tego obiecujemy, że Twoje dziecko szybko pokona swoje lęki i z radością pójdzie do przedszkola :)

facebook-logo
lokalizacja-ikona
telefon-ikona
logo
ikona

+48 790 299 811

mejl-ikona

przedszkolekamon@gmail.com

Godziny otwarcia:

Piątek

Czwartek

Środa

Wtorek

6.30-17.00

6.30-17.00

6.30-17.00

6.30-17.00

6.30-17.00

Poniedziałek